onsdag 26 november 2008

EU:s grundlag - antidemokratiska svenska riksdagsmän röstade bort nationalstaten Sverige



Riksdagens högförrädare ska påminnas om sitt svek


Vi som anser att riksdagen begått grundlagsbrott när man utan att höra folket anslöt Sverige till Lissabonfördraget ska bära en vit armbindel fram till EU-valet nästa år. Civil olydnad i sin bästa form, en blandning av visad solidaritet och fredligt folkligt motstånd. Högförrädarna ska på gator och torg ständigt bli påminda om sitt svek.

Vi kan bli tusenden och åter tusenden...

Rune Lanestrand, chefredaktör för tidningen Småbrukaren och grundaren av Förbundet Sveriges Småbrukare
kommentar till lanestrand@telia.com

2 kommentarer:

  1. Självklart är detta ett svek. Irland röstade emot och då skulle ju det falla. Nu accepterar man tydligen inte en omröstning som går emot.
    Högst odemokratiskt. Vi skulle naturligtvis ha en egen omröstning här i landet. Jag röstade för då det begav sig, idag vill jag ut ur EU.

    SvaraRadera
  2. Gillar iden med vit armbindel. Fast jag undrar om inte Säpo, expo? och andra myndigheter skulle reagera med fotografering och registrering av dessa personer med vita armbindlar.

    Sen begär dom väl avlyssning från FRA. Förlust av arbete och social gemenskap följer sedan?

    Banne mig, jag tror vi lever i en politisk diktatur. Inte kan det väl vara i en demokrati..?

    SvaraRadera

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.