fredag 5 juni 2009

Maud Olofsson - en av våra svenskhatande politiker

Så här dagarna före valet så kanske det kan passa att erinra om vad Centerns ordförande har sagt och hur hon ser på sitt eget land.

Från den utmärkte och numera bortgångne fritänkaren och journalisten Kurt Lundgren har jag hämtat följande om Maud Olofsson. Hon har varit tyst ett tag eller kanske jag har missat henne?

Svenska folket skulle behövt Kurt Lundgren. Det finns i dag ingen levande svensk journalist som ens kommer i närheten av hans journalistik. De svenska journalister som vi läser och hör idag har nämligen tagit på sig att ”uppfostra” svenska folket och inte att objektivt informera.

Så här slutar Kurt Lundgren inlägget på sin blogg men det är så viktigt så jag tar det i början.

”Vi har en regering som föraktar det egna folket - det är ju ganska märkligt att de ens vill regera en tocken barbarhop - finns det inget bättre land, ett finare folk, de kunde uppsöka och lyckliggöra.

Maud Olofsson - mest pladder




Maud Olofsson åker helst Merca.





-Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån.

Maud Olofsson i Trosa. (Tipstack till Peter)

Verifierat citat efter ÖSP.

Enligt Reinfeldt var vi ju barbarer allihop och kunde därmed inte åstadkomma annat än grymtningar i skogsbrynet, likt vildsvin voro vi, de svenske. Jag undrar därför vem som byggde slotten, borgarna, diktade den fornnordiska Eddan, vem som skrev Klagovisa över en torr och kall vår, vem som skrev Den blomstertid nu kommer?

Vem diktade Näcken, Maud?

Jag måste säga att jag är urless på denna fjäskiga och inställsamma attityd mot det multikulturella samhället. Jag skulle tro att de flesta invandrare som får lära sig något om svensk historia och om svensk utveckling/kultur kommer att bli ganska fascinerade över vad ett litet land som Sverige kunde åstadkomma, låt vara tillsammans med framförallt tyskar.

Den svenska historien är oerhört rik och komplex, den är i vissa skeden så spännande och dramatisk att ett skådespel av Shakespeare är en mild västanfläkt.

Sverige låg i fronten på den tekniska utvecklingen utan hjälp utifrån, de fantastiska guldarbetena som ölänningarna tillverkade under romersk järnålder, kopparutvinningen i Dalarna, silvret i Sala, Polhems fantastiska apparater, dykeritekniken med Triewald, Linné etc. Kanske Swedenborg och barbarskalden Stagnelius, för att citera Reinfeldt.

Maud Olofsson är alltså vad hon framstår som - en ren pladderkärring. Extremt okunnig om det land som en ond försyn satt henne att styra.

Denna inställsamhet är det värsta jag vet, jag blir nästan sjuk av den.”

Maud Olofsson åker inte bara Merca, hon åker även BMW. LO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.